心靈週曆  
史代納 博士著                                               多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

10 6/2-6/8/2013
致夏季光芒四射的高點
太陽在閃耀莊嚴中上升;
它帶著我的人類的感受
進入它自己寬廣領域的空間。
在我的內心中激起
朦朧地預感宣告著,
在未來你將知道:
一個神性的存在,現在已觸碰到了你。

10th  week     6/2-6/8/2013 
To summer’s radiant heights
The sun in shining majesty ascends;
It takes my human feeling
Into its own wide realms of space.
Within my inner being stirs
Presentiment which heralds dimly,
You shall in future know:
A godly being now has touched you. 

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                                                                                         賴心詩 譯

10  6/2-6/8/2013
在閃閃發光雄偉中這威武的太陽,
有一位國王在他的黃金戰車上,
爬到很高直達到天堂的高度
在流瀉的榮耀中,能看見是祝福。
看著他,我感到一種莫名的感受出現
這說明了現在我無法看到的事物;
因為只有後來我才將會真正知道
如何在他的時刻中,太陽神之靈是正在觸撫我。
10th  week  6/2-6/8/2013 
In shining majesty the mighty sun,
A king upon his chariot of gold,
Climbs higher till the heights of heaven are won
In glory streaming, blessing to behold.
And watching him, I feel a strange sense grow
That speaks of things that now I cannot see;
For only later will I truly know
How at his hour, God’s Spirit of the Sun is touching me.
arrow
arrow
    全站熱搜

    光禾華德福 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()